Sivut

torstai 11. kesäkuuta 2015

Syömisen Äänet: Itsesäälifantasia

Jo aiemmin tässä blogissa suitsutettu turkulainen punkyhtye Syömisen Äänet on viimeinkin sylkäissyt ulos ensimmäisen singlen myöhemmin kesällä ilmestyvältä Hyvä syy elää -pitkäsoitolta. Itsesäälifantasian nimellä kulkeva kappale "kertoo sosiaalisesti rajoittuneen ihmisen epätoivoisesta rimpuilusta ristiriitaisten tarpeittensa riepoteltavana. Tai ehkä se kertoo sittenkin haikeista nuoruudenhaaveista hyytävänä rakkauden kesänä '72?"

Täydellinen kylmän kesäkuun anthem siis, ja jo itsessään hyvä syy elää. Kuuntele kappale alta!



Itsesäälifantasia

Mitä se muille kuuluu
mitä mulle kuuluu
vittuako kyselet siinä
tiedän ettei sinua oikeasti kiinnosta
mitä teen tai miksi tai miksen
keskustelun ylläpito
laitimmaista paskaa
säästä small talkisi
jollekin joka puhuu kieltäsi

elämä on katkeamaton
kiusallisen hiljainen hetki
tämä ei ole ironiaa
tai mikään vitun metafora
suullinen itseilmaisu
on ajanhukkaa
lauseenmuodostus
yhtä helvettiä
äääää
kukaan ei ymmärrä
kato toiset on luotuja kulkemaan
mutta mut on tuotu tänne sulkeutumaan
beibi anna tilaisuus katso mun läpi näe mun sisään
sillä tämän kovan kuoren alla
on uusia kuoria ja niiden sisällä on uusia kuoria
ja niiden sisällä on vapiseva hullu
tuletko asunnolleni beibi
tule beibi, biipappaluba
ollaan ihan hiljaa
seurataan yhdessä ruuvin löystymistä
mä hermostun jos pitää puhua beibi, mut muuten mä olen ihan okei

neljä tai ehkä useampia toisiinsa takertuvia seiniä
minä puristun niiden keskellä
takerrun lattiaan joka kurkottaa kohti kattoa
yhä yhtä yksin
kuin eilisten juhlien nurkassa
mikä vikana mikä hätänä
painukaa vittuun
pysykää loitolla
missä te olette
ihmisen ikävä toisen luo
halatkaa minua
kunhan pysytte kaukana

pillerit naamaan
luoti päähän
kuula kalloon
aivot seinälle
haista vittu
onko nyt ikävä
älä tule haudalleni
tai tule sittenkin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti